Populära inlägg

lördag 19 januari 2013

Formex kort å gott :o)

Jag var inte ensam om att besöka vårens Formex-mässa! Kom dit ca 13:30 under mässans första dag och alla garderober var fulla. Som tur var lyckades jag "flirta in min jacka" i en av de fullbelagda garderoberna ändå - tack tjejer! :o)

Självklart besöker jag mässan för att kolla vad som är "hett" i vår, men framför allt är jag där för att finna inspiration och träffa nya och spännande människor. Dessa spännande killar/tjejer hittar jag alltid främst bland de nya formgivarna.. De som är mer intresserade av att knyta kontakter (som jag) och få feedback på sina verk, än de stora kedjorna som mest vill ha en fet order av mig. Sorry, men så känns det. Jag är iaf jätteglad för de nya kontakter jag knyter, och de engagerade och härliga formgivare jag stöter på i virrvarret av montrar på Nordens största mässa för inredningsfolk!!

Här kommer ett axplock av det jag gillade på vårens Formex.. Enjoy!


Blommiga krokar om fyra (sitter ihop) från danska Bloominville.

Träffade Marléne från Värmland som gör otroligt snygga tryck av blommor och blad. Hon trycker på både (som här) brickor, tyger, underlägg, block och disktrasor. Se mer på www.siraform.se

Dalkullan Anna Christians har formgivit och gjort dessa snygga bord och burkar av sin mormors gamla dukar tillsammans med betong. Riktigt snygga grejer! Här ser ni hennes fiffiga trädgårdsbord som är 60 cm höga och som man kan trycka ner i marken där man vill ha dem - dukat och klart! Se hennes produkter på www.epidemi.nu

Åh, vill ha, vill ha, vill ha! Globen Lightning visade sina coola industri-inspirerade lampor. Den här är en vägglampa, men de har liknande för både bord och golv i sitt sortiment.

Linums vårkollektion är helt underbar med sina textilier med akvarelltryck! Våren kommer - jihhha!!

Och sist kommer vi till detta ursnygga armband i skinn, med detaljer av glasögon-prydda dödskallar och "bullets" (kommer inte på vad det heter på svenska.. pinsamt!). Formgivarna är iaf By Billgren och de har sjuuuukt snygga smycken - för både hårdrock och annat :o)

Må gott!

Bilder: Veronica Forssling
 

1 kommentar:

  1. En fin disktrasa med Värmländsk Mårbackapelargon på vore fint! Och kullans tuffa bord att sticka ner i marken! Bästa ideérna kommer från landet, tror jag...MoP

    SvaraRadera