Populära inlägg

tisdag 12 juli 2011

INREDNINGSSKOLAN

Under året 2010/2011 har jag gått Studiefrämjandets 1-åriga kurs, vid namn "Inredningsskolan". Skolan ligger vacker belägen i Konstskolan BASIS lokaler på Folkungagatan. Under året har vi gjort massor, lärt oss ännu mer massor och det har gått väldigt fort men varit värt all stress och allt slit!

Här är bara några av de uppgifter jag gjort..
Varje onsdageftermiddag hade vi konst (olja/akryl/akvarell, kroki eller annat). Här fick vi välja ut en liten docka, min ser du längst nere till vänster, och den skulle vi avbilda ENDAST med hjälp av tidningspapper, vit- och svart färg. Det var svårare än jag trodde att det skulle vara, men är ändå ganska nöjd med resultatet!



Här var uppgiften att utifrån ett experimentiellt musikstycke göra en utställning med tillhörande affisch. Jag letade länge och väl på YouTube innan jag hittade en låt som "fångade mig". Det var ett stycke av Laurie Anderson.



 
Och utställningen (utifrån låten) blev denna. Min tolkning utgår ifrån det digitaliserande samhälle vi lever i. Där vi ofta har mer kontakt med vänner och familj via Facebook och sms. Vi skäller, värnar och kramar varandra genom nollor och ettor.. "Är det verkligen hit vi är på väg??" heter min utställning.

På en av konstlektionerna skulle vi ta med en sak hemifrån för att avbilda. Jag valde "Odjuret" - en liten pjäs i trä som jag köpt i Eskilstuna. Så här blev det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar