Populära inlägg

söndag 10 juli 2011

Mitt liv som amatörfotograf

Ja, jag kan inte kalla mig för annat än "glad amatörfotograf". Förvisso har jag en rejäl Canon EOS 1000D, men eftersom jag har en total avsaknad av tekniskt kunnande så vet jag knappt hur den fungerar! Men nu har jag bestämt mig för att det ska bli ordning på torpet - jag ska gå fotokurs i höst. Har gogglat runt och hittat två som verkar vara intressanta, vi får se vart jag hamnar.. Den ena är dock på distans, och då undrar jag om en "sån som jag" fixar det - känns som att jag skulle behöva en PT när det gäller kameror, mobiler, datorer etc. Jag ska ringa distans-foto-företaget och säga som det är :o)


Nu i helgen så köpte jag boken "Hot-shots - Enkla tips för bättre bilder" av Kevin Meredith och den har redan hjälpt mig lite på traven. Bland annat så menar fotografen att det är viktigt att uppmärksamma det vardagliga och vanliga - även det ska ingå i denna konstform. Så ikväll gav jag mig ut med kameran för att hitta snygga/vackra/udda men vardagliga saker i min närmaste omgivning. Så här blev det:

Tycker den här är lite kul pga ordvalet "Svajig bro"

Såg den här ganska läskiga nummerskylten. Känns som att den är badhusinspirerad. Men det var till ett helt vanligt kontor.

Gav mig in på någon form av disposition :o)

2 kommentarer:

  1. Fina bilder!! Jag tycker GÅNGFART är roligt!! En gång i Danmark såg jag en skylt för hästar med text SKRIDT! Också nice...Lycka till med din blogg från Mamman

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. Ja, "gångfart" är också humor! Undrar vad vägverket (om de nu gör skyltarna) tänkte när de satte ihop den där.. Eller så kanske det är ett bra exempel på vägverks-humor :o)
    "Skridt" var skojjigt - den hade jag velat se!
    Och tackar för lyckönskningarna :o)

    SvaraRadera