Populära inlägg

onsdag 15 maj 2013

Foto-kurs 3: Fota kroppsdelar...


Ja.. Jag vet att det låter makabert, men snart förstår du vad jag menar :-) När du fotograferar människor och djur så kommer dina fotografier sticka ut från mängden om du bara tar kort på en DEL av din modell. Varför? För att det triggar nyfikenheten hos betraktaren och om du tex. fotar en nos - så vet alla vad det är för djur iallafall :-)

Så här menar jag:


En kind och lite av ögat.. och om du gör om bilden till svartvitt så blir det lite mer fotokonst!

En nos...på en katt :-)

Sötnöten! <3

Älskar det här kortet! :-)

Den här mulen sitter på min lillasysters heeeest! :-)

Och man behöver inte ta kort på ett helt ansikte (man man inte vill förstås..) - ögat är ju själens spegel och man vet vem modellen är endast genom att fota denna lilla "detalj".

Frågor?
Må gott & ha KUL med kameran!

Foto: Veronica Forssling och Pinterest

2 kommentarer:

  1. Nu har du verkligen kommit igång med din blogg, eller hur? Heeesten verkar bekant på nåt vis...MoP

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blev så peppad när bloggen visats över 700 gånger på en månad! :-)

    SvaraRadera