Populära inlägg

söndag 10 mars 2013

Nu är det orange som gäller!



...Bara så du vet :-) Att det är inne med blekt skandinaviskt (det är som jeans - alltid modernt!) och retro-inspirerat, men jag har funderat lite på vad som är "årets färg". Det är väl sånt jag ska fundera på, inredare som man är. Haha! För några år sedan handlade mina funderingar mest om psykisk ohälsa - tänk hur livet kan bli!! 

Men.. Nu vet jag i alla fall att orange är "på tapeten" - och det är ännu mer hippt om det drar åt retro :-)

Kolla och inspireras!



Med lite målarfärg kan man enkelt (?!) och billigt skapa effekt.

Det här fina förklädet kommer från Svenskt Tenn

Och apropå tapeter - här visar tidningen Sköna Hem en mix av olika coola orange tapeter. 

I naturens värld finner vi massor med underverk i denna knalliga färg. Tror de här kallas "Japanska lyktor".

Ibland räcker det med en eller två kuddar för att skapa en wow-effekt. Tillsammans med andra detaljer blir det dubbel-wow :-)


Åh, den här krok-grejen är så SNYGG! Den är gjord av en bunt med tumstockar som limmats ihop. 

Det var det.. Må gott!






2 kommentarer:

  1. Var men med på den förra (förrförra) orangea perioden på 70-talet kan det nog få räcka med en japansk lykta utomhus - vilket jag tursamt nog har vid uthusknuten! MoP

    SvaraRadera
  2. Hihi.. Ja, jag förstår att du tycker det räcker med de orange perioder som var innan :-)

    SvaraRadera