Populära inlägg

söndag 24 mars 2013

Skräp eller skitsnygg design?!


Jag har alltid dragits till det lite slitna.. Det som har en själ och som man kan se att det verkligen har använts. När jag tittar igenom mina fotografier så är det många kort på saker som är "på väg att återgå till naturen" alternativt är skamfilade på olika sätt. Och när jag tänker på de inredningsföremål som ligger mig varmast om hjärtat så är det de gamla och småslitna. På sista tiden har jag kikat mycket efter återvinningsdesign - snyggt, coolt, kreativt och väldigt inspirerande! :-)

Check this out...


Här har man placerat en marmor-skiva med handfat på ett rostigt gammalt maskineri.. Snyggt som sjutton! 

Lampa från In My House.. Nice!

Designerduon Molly och Carina har gjort dessa superläckra smycken - skapade av konservburkar och begagnade pärlor!! :-)

Samma duo som ovan har gjort den här "vill-verkligen-ha-lampan"!

Wohnzimmer hittar man det här sideboardet vid namn "Railway".

Åååååh!!

Och avslutningsvis har vi en sliten liten pall från In My House.

Må gott!

Foton: Pinterest, http://www.facebook.com/MollyOCarina, http://www.inmyhouse.se samt WohnZimmer. 

1 kommentar: