Populära inlägg

måndag 27 februari 2012

Ibland är det jäkligt kul att vara jag!


Ja, ibland är det jäkligt kul att vara jag! På riktigt! :o) Jag ska berätta varför.. I höstas var jag ju i bokskogen på Ekerö och testade kameran. En färgglad, pratglad och framåt kvinna började prata med mig där och det slutade med att vi stod och surrade om ditt och datt i typ en halvtimme! Hon berättade att, med sin lilla kompaktkamera, hade haft två utställningar och kommit ut med en fotobok. Och har inte gjort några som helst "fixningar" i Photoshop.. Jag blev ytterst imponerad och inspirerad! Vi bytte mailadresser och har haft sporadisk kontakt sedan dess.

Nu i veckan sågs vi igen. Och hon hade med sig en väldigt lättsam och trevlig väninna/granne. Vi träffades på Bergianska Trädgården (vid Universitetet, Sthlm) för att ta lite gröna macro-bilder. Vilket jag knappt gjort förut, så det var spännande och skojigt. Efter att vi botaniserat med våra kameror så avslutade vi vår träff med en kaffe & morotskaka, och när vi sitter där och pratar så kommer jag in på en av mina drömmar.. Att åka på en fotoresa till Island - det visar sig att vi alla tre vill åka dit. Så i höst bär det av! Så jag och mina sprillans nya bekantskaper ska ut på fotografiska äventyr i häftiga Islands natur och kultur - helt GALET och så himla roligt!! :o)

Men här kommer iallafall lite av de kort jag tog på Bergianska.. Enjoy!

Tre taggiga rackare



Den här skylten skulle kunna hänga runt min hals oxå!


En liten krumilur som snart kommer bli ett ormbunksblad..

Och sist har vi en fetblad-ing.

Må gott!!

Foto: Veronica Forssling, Qreativity by VeroniCa

4 kommentarer:

  1. Nu hittade jag den lilla rutan! Underbara bilder! Ska fundera om du kan göra några vykort och/eller bilder åt mej! Eller kanske av någon från Marabouparken!!! Fortsätt för all del med Fotandet! MoP.

    SvaraRadera
  2. Bra där! Åh, TACK - blir riktigtriktigt glad!! Ja, fundera på du och hojta till när du bestämt dig :o) Jag kommer definitivt fortsätta fota - har ju blivit en riktig nörd! Haha..

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du gillade min tavla, tusen tack! :)fina foton du tar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jättekul att du gillar mina foton - Tack!! :o)

      Radera