Populära inlägg

måndag 3 oktober 2011

Välkommen hem till mig!

Sedan ett år tillbaka så bor jag i en tvårummare i Mariehäll (Stockholm) och här trivs jag jättebra! Så här kommer lite kort från mitt krypin...

Vardagsrummet som det ser ut nu.. Snart kanske jag möblerar om - igen! ;o) Soffan är från Starlands, over-size skrivbordslampan kommer från Wohn Zimmer, bordet har jag själv formgivit och snickrat och den gamla stolen är arvegods.

Jag blandar gärna gammalt och nytt.. Här har jag sängen "Malm" från IKEA, en stol från EM och både kistan och vita skåpet är arvegods. Överkastet kommer från Indiska och rya-kudden från Starlands. På sängen ligger mina underbart fint raggsockor med rosa blommmor, som min vän Jenny har designat och stickat. Och tavlan ovanför sängen har vännen Stina målat - I love it!! :o) Den lilla tavlan (som man knappt ser..) ovanför vita skåpet har jag målat.

I badrummet har jag lyft in lite färg med blommiga sugproppar på spegeln, samt den stora fina fågeln i vinyl. Från början hade jag den på väggen i sovrummet, men det bra-iga med grejer i vinyl är att man kan flytta runt dem utan att de lämnar några märken!

Under fotoutbildningen så skulle jag "försäljnings-styla" lägenheten - så därför hamnade soffan längsmed väggen istället. Tv-bänken och cd-skåpen kommer från Ikea. Den stora vackra tavlan har Kimmo Kaivato målat.



Och så den helt fantastiska balkongen på typ 10 kvm. Möblerna samt insynsskyddet kommer från Jysk. Den underbara knallrosa mattan med fåglar på kommer från vår lilla inredningsbutik (minns ej namnet nu) i Sundbybergs centrum.



2 kommentarer:

  1. Ser att du möblerat om - igen! Spännande att se hur det ser ut när vi kommer på besök...Mamman

    SvaraRadera
  2. Ja.. Det är väl typ femte gången sen jag flyttade in för ett år sen! Haha! Man vet aldrig vad jag hittar på till nästa gång ni kommer :o)

    SvaraRadera