Populära inlägg

lördag 1 juni 2013

Come on baby, light my fire :-)


Belysning är kul! Man kan förändra ett rum med bara en cool lampa.. Själv är jag lite torsk på papperslampor för de avger ett sådant varmt och skönt sken. Är smått allergisk mot vitt ljusrörs-ljus. Så när jag köper glödlampor (miljövänliga) så går jag in i någon lampbutik för att få rätt "ton, färg och temperatur" på ljuset - personalen i sådana butiker är experter och hjälper gärna till :-)

Så.. Här kommer lite inspiration! För... Efter sommardagen kommer det ju alltid en kväll ;-)

Enjoy!


Papperslampan Akari finns att köpa hos Vitra Design Museum. Sååå snygg!! 

Handplockad från skogen ;-)

Lampor av designern Tom Dixon. Jag tycker det är riktigt snyggt att hänga lampor på samma höjd! Och med olika former dessutom - me like!

Snyggt, stilrent och enkelt från www.designonline.se

Sliten och läcker från www.koffert.se

Gamla baljor i plåt - mums! :-)

Läckert industriell lampa från Globen Lightning.. 

:-)

Och sist en papperslampa som man kan ändra form på (!!) av designern M. Barzilay. Lampan heter Papela. Jag tänker dock på popcorn ;-)


Foto: Veronica Forssling, Inredningsnyheter.se, Pinterest, Tom Dixon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar