Populära inlägg

söndag 22 april 2012

Ett skepp kommer lastat... med Sveriges nya Formgivare!

Ett stenkast från Lidingö centrum och mitt bland de underbara trävillorna från sekelskiftet ligger den anrika Nyckelviksskolan. Den här helgen bjöd de på sin årliga vårutställning och den var verkligen välbesökt! Det strömmade in designintresserade och bilarna ringlade längs de smala gatorna. Det var tur jag tog bussen, för det hade blivit knepigt att hitta parkeringsplats.

Direkt när man kommer in på gårdsplanen så känner man av klimatet på skolan - det är som en kokande gryta, som formligen sjuder av kreativitet, skapande-lust och glädje. Jag blir djupt imponerad av eleverna, som verkligen "tänker utanför lådan" :o) Och det ska bli mycket intressant att se vad de kommer att hitta på i framtiden!

Här kommer ett axplock av det jag såg idag.
Enjoy!

På trä-programmet hade eleverna gjort massor med fina grejer, bland annat den här skrivbordslampan i trä.. så klart ;o)

En tekanne-drake - kolla in bakbenen! Tihi.. 


Flyttfågel :o)


Här hade man ett långt bord med kollektiv jeans-sömnad för besökarna. De hade jättekul!

Krokodil på picknick med en liten termos :o)


Det här stilleben kändes något makaber, men jag gillar den!


Och sist, men inte minst, träffade jag den här vackra ynglingen. Han heter Morgan och har sytt sina egna kläder! Han skulle verkligen platsa som elev på skolan, men han var besökare.. precis som jag :o)

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar