Populära inlägg

måndag 7 november 2011

Med sökaren inställd på Falun..

En helt ljuvlig oktoberdag - du vet när solen står högt på himlen, inte ett moln, ingen blåst utan allt bara är lugnt och luften härlig att andas - så tog jag med mig nya kameran till Falun. Vi (Nikon & jag) gick där och strosade hela dagen, och här är några av de bilder vi tog..

Hopptornet och en lift-grej som bara väntar på snön...

De här såg jag precis när jag skulle åka. Det hänger en knippe skor på ett snöre högt ovanför marken. Jag blev glad i hela magen, över att någon tagit sig tid med att göra det :o)

Måsar är uppenbarligen sociala djur - här satt de tätt intill varann och småkraxade..

Snygg och sliten hink vid Falu Gruva
Faluån i höstskrud
Jag vet inte vad det beror på, men jag är galet förtjust i slaggsten - tycker på fullaste allvar att slagghögarna är det vackraste med Falun! De ger färg åt hela staden.
Ett båtvrak - vackert!
Sjögräs - kort å gott!
...Och avslutningsvis har vi då Kåre-bocken som står ståtlig vid infarten till min vackra barndomsstad. Iallafall om man kommer från Borlänge-hållet :o)

3 kommentarer:

  1. Åh, så fina bilderna blev! Och vilken tur med vädret. Slagghögarna ÄR ju verkligen Falun för oss som bott där. Visste du att på gruvans storhetstid var Falun Sveriges näst största stad? Morsgrisen

    SvaraRadera
  2. bilden på den gamla ekan är fantatsiskt fin, finns en själ i allt gammal som jag älskar! Att den är på väg att dö är fänslande... jag vill bara rädda den, båten.. från att drunkna! Tycker även om bilden på vasstråt.. den har ett lugn jag gillar! Duktiga du, fortsätt att fota!! :D Kram

    SvaraRadera
  3. Tack!! Det betyder jättejättemycket att ni kommenterar och peppar!! Ja, jag älskar oxå saker som är på väg att återgå till naturen.. Har huvudet fullt med ideér om vad man kan fotografera - som man vill rädda.
    Kramar!

    SvaraRadera